23948sdkhjf

"Entreprenant" 30-årig får nøglerolle hos Coop

Elias Billum Have er ansat som Head of Private Brands i Coop Danmark fra 1. marts

30-årige Elias Billum Have er ansat som Head of Private Brands i Coop Danmark fra 1. marts. 

Han kommer stilling som Head of Multibrand, Global Partner Channels, hos Pandora, inden da har han været ansat i strategiroller hos Pandora og Danfoss.

Det oplyser Coop i en pressemeddelelse.

Coops egne varemærker som blandt andre Änglamark, Irma, Coop, Minirisk og Cirkel kaffe. Ifølge pressemeddelelsen skal  de egne varemærker spille en "fortsat central strategisk rolle i Coop". 

- Coop har i sin brandportefølje nogle af de stærkeste varemærker i dansk detailhandel. Det er produkter, der hver dag skaber værdi for mange mennesker i hele landet, og derfor er jeg stolt over at blive ansvarlig for at udvikle disse vareserier. Jeg glæder mig til at møde en masse dygtige kollegaer og lære Coop at kende indefra, og jeg er sikker på, at vi sammen kan løfte Coops serier af private brands til et nyt niveau, udtaler han.

De kommende år vil Coop intensivere udviklingen, fokuseret omkring udvalgte mærker og vareserier. Der skal blandt andet tilføjes nye produkter til vareserierne, og produkterne skal gøres endnu mere tilgængelige for alle danskere, lyder det.

Derudover vil en række serier gennemgå en større revitalisering.

Elias Billum Have får ifølge Coop "en nøglerolle" i at drive udviklingen og eksekveringen af Coops private brand-strategier.

- Elias er en stærk strategisk profil, som samtidig kommer fra en entreprenant rolle, hvor han har været med til at bygge et nyt hurtigvoksende forretningsområde op i Pandora. Evnen til struktureret og effektivt at omsætte strategi til handling og en brand position til konkrete varer på hylden er afgørende i denne rolle, udtaler Nicolai Bargholz, kategoridirektør i Coop.

I forbindelse med tiltrædelsen af Elias Billum Have udbygger Coop sin afdeling for egne varemærker med et inhouse grafisk team, der vil varetage emballageudviklingen til alle private brands.

Artiklen er en del af temaet Dagligvarer.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079